صدور گواهینامه ایزو با اثبات اینکه محصول یا خدمات شما انتظارات مشتریان شمارا برآورده می‌کند ، می‌تواند ابزاری مفید برای افزودن اعتبار باشد. برای برخی صنایع ، صدور گواهینامه یک شرط قانونی یا قراردادی است. گواهینامه ISO ارائه نمی‌دهد در ISO ، ما استانداردهای بین‌المللی مانند ISO 9001 و ISO 14001 را توسعه می‌دهیم ، اما گواهینامه آن‌ها را به اشتراک نمی‌گذاریم و همچنین گواهی […]

صدور گواهینامه ایزو با اثبات اینکه محصول یا خدمات شما انتظارات مشتریان شمارا برآورده می‌کند ، می‌تواند ابزاری مفید برای افزودن اعتبار باشد. برای برخی صنایع ، صدور گواهینامه یک شرط قانونی یا قراردادی است.

گواهینامه ISO ارائه نمی‌دهد

در ISO ، ما استانداردهای بین‌المللی مانند ISO 9001 و ISO 14001 را توسعه می‌دهیم ، اما گواهینامه آن‌ها را به اشتراک نمی‌گذاریم و همچنین گواهی نمی‌دهیم. این کار توسط نهادهای صدور گواهینامه خارجی انجام می‌شود و بنابراین‌یک شرکت یا سازمان نمی‌تواند توسط ISO معتبر شناخته شود.

بااین‌حال ، کمیته ارزیابی انطباق ISO (CASCO) تعدادی استاندارد مربوط به فرآیند صدور گواهینامه تولید کرده است که توسط نهادهای صدور گواهینامه استفاده می‌شود. درباره استانداردهای CASCO بیشتر بخوانید.

صدور گواهینامه – ارائه یک‌نهاد مستقل برای تأیید کتبی (گواهینامه) مبنی بر اینکه محصول ، خدمات یا سیستم موردنظر از شرایط خاص برخوردار است.

اعتبار سنجی – تشخیص رسمی توسط یک‌نهاد مستقل ، به‌طورکلی به‌عنوان یک سازمان اعتباربخشی شناخته می‌شود ، یک سازمان صدور گواهینامه مطابق با استانداردهای بین‌المللی عمل می‌کند.

یک سازمان صدور گواهینامه را انتخاب کنید

هنگام انتخاب یک سازمان صدور گواهینامه ، شما باید:

ارزیابی چندین نهاد صدور گواهینامه.

بررسی کنید آیا سازمان صدور گواهینامه از استاندارد مربوطه CASCO استفاده می‌کند یا خیر

آیا گواهی‌شده است. اعتباربخشی اجباری نیست و عدم اعتباربخشی لزوماً به معنای معتبر نبودن آن نیست ، اما اطمینان شایسته‌ای از صلاحیت را فراهم می‌کند. برای یافتن یک مرجع اعتباربخشی معتبر ، با نهاد ملی اعتباربخشی کشور خود تماس بگیرید یا از یک انجمن بین‌المللی اعتبار سنجی بازدید کنید.

گواهی خود را مشاهده کنید

به یاد داشته باشید ، هنگام طبقه‌بندی یک محصول یا سیستم به‌عنوان گواهی ISO:

نگویید: “گواهینامه ISO” یا “گواهینامه ISO”

بگویید: “گواهینامه ISO 9001: 2015” یا “گواهینامه ISO 9001: 2015” (به‌عنوان‌مثال).

شکایات مربوط به گواهینامه

اگر احساس می‌کنید از هرگونه استاندارد ISO ، ازجمله ISO 9001 یا ISO 14001 ، سو mis استفاده می‌شود ، ISO دوست دارد نظر شمارا بشنود. درباره ارسال شکایت به ISO بیشتر بخوانید.

اسکن ISO

بدانید که تعداد گواهینامه‌های معتبر در هر کشور برای استانداردهای اصلی سیستم مدیریت ISO وجود دارد.

سازمان‌های بین‌المللی با همکاری ISO برای اخذ اعتبارنامه

مجمع بین‌المللی اعتباربخشی (IAF) انجمن جهانی نهادهای صدور گواهینامه ارزیابی انطباق و سایر ترجمان‌هایی است که به ارزیابی انطباق درزمینهٔ دستگاه‌های مدیریت ، محصولات ، خدمات ، کارکنان و سایر برنامه‌های ارزیابی انطباق مشابه علاقه‌مند هستند.

ILAC سازمان بین‌المللی مجوزهای اعتباربخشی است که مطابق با استاندارد ISO / IEC 17011 فعالیت می‌کند و درزمینهٔ اعتباربخشی سازمان‌های ارزیابی انطباق ازجمله آزمایشگاه‌های کالیبراسیون (با استفاده از ISO / IEC 17025) ، آزمایشگاه‌های آزمایش (با استفاده از ISO / IEC 17025) و آزمایش پزشکی فعالیت می‌کند. آزمایشگاه‌ها (با استفاده از ISO 15189).) ، نهادهای بازرسی (با استفاده از ISO / IEC 17020) و ارائه‌دهندگان آزمون مهارت (با استفاده از ISO / IEC 17043).

برای سازمان‌هایی که می‌پرسند چگونه کیفیت محصولات و خدمات خود را بهبود بخشند و به‌طور مداوم انتظارات مشتریان خود را برآورده کنند ، ISO یک جواب دارد. با پرداختن به جنبه‌های مختلف مدیریت کیفیت و داشتن برخی از بهترین استانداردهای ISO شناخته‌شده ، خانواده ISO 9000 وجود دارد.

جلسه گروهی از کارآفرینان جوان چند قومی.

استانداردهای سیستم مدیریت

با ارائه الگویی برای پیگیری هنگام راه‌اندازی و راه‌اندازی سیستم مدیریت ، در مورد نحوه کارکرد MSS و مکان استفاده از آن اطلاعات بیشتری کسب کنید.

چرا ایزو ۹۰۰۱؟

ISO 9001 استانداردهای یک سیستم مدیریت کیفیت را تعریف می‌کند و تنها استاندارد در خانواده است که می‌تواند گواهینامه بگیرد (اگرچه این‌یک الزام نیست). فارغ از زمینه فعالیت آن ، می‌تواند توسط هر سازمانی بزرگ یا کوچک مورداستفاده قرار گیرد. درواقع ، بیش از ۱ میلیون شرکت و سازمان در بیش از ۱۷۰ کشور جهان دارای گواهینامه ISO 9001 هستند.

این استاندارد بر اساس تعدادی از اصول مدیریت کیفیت شامل مشتری مداری قوی ، انگیزه و محتوای مدیریت عالی ، رویکرد فرآیند و بهبود مستمر است. این اصول با جزئیات بیشتر در اصول مدیریت کیفیت ISO توضیح داده‌شده است. استفاده از ISO 9001 به شما اطمینان می‌دهد که مشتریان محصولات و خدمات سازگار و باکیفیتی را دریافت می‌کنند که به‌نوبه خود مزایای تجاری بسیاری را به همراه دارد.